گروه فنی و مهندسی

تعداد بازدید:۵۰

ماموریت اصلی گروه : برنامه ریزی برای راهبری ، ارتقاء و بهبود کیفیت احداث،بازسازی ، بهسازی ،ترمیم ، تعمیر،تجهیزو نگهداری فضاهای اداری، تحقیقاتی ، آموزشی ، آزمایشگاهی ، رفاهی ، خوابگاهی ، اقامتی ، مامور سراها و سایر مستحدثات، املاک مستغلات، امور زیربنایی ، زیر ساخت ها و منابع فیزیکی موجود و مورد نیاز سازمان و بهره برداری مناسب از آنها :

الف- وظایف اصلی گروه:

1- سیاستگذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، اولویت بندی، مطالعات اولیه و توجیهی(فاز صفر،یک و...)، هدایت، هماهنگی و نظارت صحیح و به موقع بر ایجاد، احداث، بازسازی، بهسازی،ترمیم، تعمیرات، تجهیز، ساماندهی، بهبود عملکرد و بهره برداری از فضاهای اداری تحقیقاتی، آموزشی،آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی،اقامتی و مامورسراها و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات،امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی، خرید، نصب، راه اندازی، گارانتی و بکارگیری تجهیزات موجود و مورد نیاز سازمان

2- ترسیم و پیاده سازی و کنترل نقشه ها و تدوین، تصویب و پیاده سازی استانداردها، نظام نامه ها، سامانه ها، بانک های اطلاعاتی، فرآیندها، روش ها، دستورالعمل ها، ضوابط، معیارها و مقررات فنی و معماری و تهیه شرح خدمات مهندسی برای ساخت، ایمنی و مدیریت بهره برداری بهینه از فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی و تجهیزات در چارچوب نظامات فنی و اجرایی و مرتبط

3- برنامه ریزی برای تدارک، خرید و کنترل کیفیت خدمات(نرم افزارهای کاربردی، آموزش و...)، مواد، تجهیزات، لوازم و مصالح موردنیاز با تاکید بر تطابق آنها با استانداردهای موجود، بهره گیری از فناوری های نوین عمرانی و بکارگیری روش های جدید اجرای پروژه های عمرانی برای ایجاد،احداث، بازسازی، نوسازی، بهسازی، ترمیم و تجهیز، تعمیرات، ساماندهی، بهبود عملکرد و کاربری فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی و تجهیزاتی سازمان

4- سیاستگذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، اولویت بندی، مطالعات اولیه و توجیهی برای تامین، نگهداری، توزیع ماشین آلات و تجهیزات فنی، آزمایشگاهی بین واحدهای ستادی و استانی سازمان و بر اساس نیازها و اولویت های مورد نظر.

5- برنامه ریزی و مشارکت در تهیه اسناد لازم و انجام مناقصات مرتبط با ایجاد،احداث، بازسازی، بهسازی، ترمیم، تعمیرات، تجهیز، ساماندهی، بهبود عملکرد و بهره برداری از فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی و مامورسراها و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات،امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی سازمان و نیز خرید، نصب، راه اندازی، گارانتی و بکارگیری تجهیزات موجود و مورد نیاز آن

6- بررسی، تعیین، تایید، انتخاب و تشخیص صلاحیت، رتبه و ارزیابی توان فنی و مالی پیمانکاران، شرکت های پیمان کاری، مهندسین مشاور و کارشناسان مجری پروژه های عمرانی سازمان در جایگاه و ضوابط کارفرمایی برای ارائه خدمات فنی مهندسی موردنیاز سازمان با مشارکت واحدهای ذیربط

7- تهیه، تنظیم و مشارکت در انعقاد قرارداد با پیمانکاران، شرکت های پیمان کاری، مهندسین مشاور و کارشناسان با صلاحیت و مجری پروژه های عمرانی و نظارت عالیه بر رعایت ضوابط فنی، حسن اجرا و بررسی اختلافات فی مابین و تعیین تخلفات فنی و صورت وضعیت های فنی، مالی و اجرایی آنها در قالب مفاد قرارداد ها، مصوبات کمیته های ذیربط پیمان و موافقت نامه های عمرانی مرتبط با پروژه های عمرانی محوله

8- برنامه ریزی برای تهیه و ارائه طرح جا و مکان برای ایجاد،احداث، بازسازی، بهسازی، ترمیم، تعمیرات، تجهیز،ساماندهی، بهبودعملکرد فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاه ها و سایر مستحدثات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی واحدهای ستادی و استانی سازمان و تحویل و تحول بموقع و درست آنها

9- تهیه شناسنامه ابنیه و فضاها و تجهیزات موجود، جمع آوری، نگهداری و مستندسازی تجربیات فنی و اجرایی و اطلاعات و اسناد (نقشه ابنیه، ساختمان ها و ....) موردنیاز ،تجزیه و تحلیل اطلاعات، انجام محاسبات فنی، تشخیص نیازها، شناخت مشکلات مرتبط با حوزه فعالیت،بررسی، برآورد و پیش بینی و پیشنهاد بودجه، اعتبارات و هزینه ها در قالب قیمت های پایه و ضرایب منطقه ای با توجه به شرایط هر منطقه

10- تهیه آمار و ارائه گزارشات مکتوب و مستند از پیشرفت فیزیکی پروژه های محوله براساس جداول زمان بندی و نقشه اجرای کار، انجام بازدید های ادواری، موضوعی،موردی و عملکردی از پروژه ها و کارگاه های عملیاتی،اخذ بازخوردهای لازم برای ایجاد، احداث، بازسازی، بهسازی، ترمیم، تعمیرات، عملکرد، بهره برداری، روند تامین اعتبار و هزینه کرد اعتبارات فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی و تجهیزاتی سازمان

11- تشکیل، همکاری، تعامل، عضویت و شرکت در کمیسیون ها، مجامع، نهادها، شوراها، دبیرخانه ها، کمیته ها و کارگروه های فنی و تخصصی، انجمن ها، تشکل های فنی و حرفه ای مرتبط و موردنیاز برای تسریع و تسهیل در روند انجام وظایف محوله

12- انجام سایر امور محوله

  ب- حوزه بندی وظایف اصلی گروه:

1- سیاستگذاری، هدف گذاری، برنامه ریزی، اولویت بندی، هدایت، هماهنگی و نظارت، تامین و تجهیز منابع(مالی، انسانی، ...) برای مدیریت و بهره برداری از فضاهای اداری،  تحقیقاتی، آموزشی، آزمایشگاهی، رفاهی، خوابگاهی، اقامتی، مامورسراها  و سایر مستحدثات، املاک، مستغلات، امور زیربنایی، زیرساخت ها و منابع فیزیکی و تجهیزاتی سازمان

2- ترسیم و پیاده سازی و کنترل نقشه ها و تدوین استانداردها، نظامات، ضوابط، سامانه ها، بانک های اطلاعاتی، بخشنامه ها، آئین نامه و دستورالعمل های فنی

3-  انجام مناقصات و مزایده ها، تهیه و انعقاد قرارداد برای ایجاد، احداث، بازسازی،  نوسازی،  بهسازی، ترمیم، تجهیز، نگهداری و بهره برداری بهینه از فضاهای اداری، تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی، انعقاد قراردادها و انجام مناقصات و مزایده های ابنیه فنی و تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز سازمان

4- تهیه شناسنامه ابنیه، فضاها و تجهیزات موجود، جمع آوری، نگهداری و مستندسازی تجربیات فنی و اجرایی و اطلاعات موردنیاز برای بررسی، برآورد و پیش بینی، پیشنهاد اعتبارات، هزینه ها

5- پایش برنامه ای، نظارت فنی، کنترل(کمی و کیفی) روند اجرای پروژه ها و فعالیت های عمرانی، تجهیزاتی و تاسیساتی سازمان

آخرین ویرایش۲۲ شهریور ۱۴۰۴