• ساعت : ۱۰:۴۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 135
به میزبانی استان گیلان؛
برگزاری نشست كارگروه ملی و استانی  پروژه آموزش مهارتی تولید محصول برنج
در ادامه راهبری میدانی و پیگیری برای پیاده سازی منسجم برنامه آموزشی- ترویجی ویژه طرح ملی ارتقای سلامت محصول برنج با روش مدیریت تلفیقی در استان های شمالی کشور گیلان، مازندران و گلستان نشست كارگروه ملی و استانی  پروژه آموزش مهارتی تولید محصول برنج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ در این نشست شریفی مقدم دبیر طرح مذکور یکی از برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی را دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی دانست و گفت: یکی از اقدامات خوب سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اجرای عملی این برنامه در قالب ICM است.

وی با اشاره به رویکرد دانش‌بنیانی ICM بیان کرد: به‌دنبال مدیریت جامع تولید محصول برنج هستیم؛ این مصوبه از سال گذشته به سه استان شمالی ابلاغ شده و خروجی آن، ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی با اولویت بهره‌وری اقتصادی است.

شریفی مقدم در ادامه به تشریح برنامه مدیریت تلفیقی محصول برنج (ICM) پرداخت و اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص بازار و نحوه اعطای نشان سلامت تات را ارائه کرد.

سپس سیده سمیه حسینی رئیس گروه آموزش مهارت دفتر آموزش بهره‌برداران ومشاغل کشاورزی به تشریح برنامه‌ریزی آموزشی طرح آموزش های مهارتی بهره برداران ویژه تولید محصل برنج با روش مدیریت تلفیقی (ICM) پرداخته و بر مشارکت و هماهنگی بین مجریان آموزش بهره‌برداران در این طرح و وظایف سایر اعضاء کارگروه استانی بر اساس دستورالعمل تاکید کرد.

در ادامه جلسه؛ منشی‌زاده مدیر هماهنگی ترویج استان گیلان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در استان را  ارائه کرد.

سپس محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی امنیت غذایی و ارتقاء کمی و کیفی بهره‌وری تولید محصول استراتژیک برنج و تولید غذای سالم و پایداری حفظ تنوع زیستی در زیست‌بوم شالیزارهای کشور، تولید برنج به روش(ICM) در دستور کار است.

 وی با  اشاره به گرایش کشورها به تولید محصولات کشاورزی ارتقا یافته در حوزه سلامت، اظهار کرد: علوم مختلف هر لحظه در حال تغییر و پیشرفت هستند و لذا شاهد ورود علوم و دانش به عرصه تولید محصولات کشاورزی هستیم و بسیاری از کشورها از سال ها قبل در این حوزه تلاش کرده اند. همچنین برای اجرای این برنامه تأکید کرد.

گفتنی است؛ در ادامه  برگزاری دوره آموزشی در محل طرح ملی ICM از مزارع تحت پوشش فشتم کوچصفهان بازدید شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0