• ساعت : ۱۰:۴۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 131
با تدریس پژوهشگر مروج ارشد:
برگزاری دوره آموزشی سم شناسی كاربردی با تاكید بر حشره كش ها و كنه كش ها
در راستای حضور میدانی پژوهشگر مروجان ارشد وزارت جهاد کشاورزی، دوره آموزشی سم شناسی کاربردی با تاکید بر حشره کش ها و کنه کش ها با تدریس پژوهشگر مروج ارشد حوزه آفات کشاورزی و آفتکش ها، در شهرستان های اردبیل و پارس آباد مغان برای کارشناسان حوزه های مختلف استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ در این دوره آموزشی که با هماهنگی، مشارکت و همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان اردبیل، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت حفظ نباتات استان اردبیل برگزار شد، ویژگی های مختلف علمی و فنی حشره کش ها و کنه کش های موجود در سبد آفتکش های کشور، برای کارشناسان اجرایی استان تبیین شد.

هادی مصلی نژاد، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی و مدرس این دوره آموزشی بیان کرد: در گیاه پزشکی به منظور کنترل عوامل خسارت زا، یکی از مهم ترین موضوعات استفاده منطقی از آفتکش ها در چارچوب مدیریت تلفیقی آفات (IPM) است.

وی افزود: در این راستا انتخاب صحیح آفتکش ها با توجه به ویژگی ها و خصوصیات آنها برای کنترل آفت مورد نظر، ضروری است. به علاوه، یکی از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری و یا به تاخیر انداختن مقاوم شدن آفات به آفتکشها، عدم مصرف پی در پی و مستمر از یک نوع آفتکش است؛ درعوض، مصرف تناوبی آفتکش ها با توجه به طرز تاثیر و نحوه عمل متفاوت آنها، توصیه می شود.

گفتنی است؛ در این دوره آموزشی، کارشناسان و مروجان، با طبقه بندی جدید حشره/کنه کش ها (IRAC) که جنبه کاربردی دارد نیز آشنا شدند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0