• ساعت : ۰۹:۵۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 28
طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم
برگزاری كارگاه مسئله یابی «فلاشینگ گوسفند» در روستای نهرپشته شهرستان كمیجان
در راستای اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم، کارگاه مسئله یابی «فلاشینگ گوسفند» در روستای نهرپشته شهرستان کمیجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی، در راستای اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم، کارگاه مسئله‌یابی «فلاشینگ گوسفند» در روستای نهرپشته شهرستان کمیجان با تدریس رمضانعلی عزیزی، عضو هیأت علمی بخش تحقیقات علوم دامی مرکز و با حضور دامداران و کارشناسان به صورت تئوری و عملی برگزار شد. در این کارگاه آموزشی در ارتباط با وضعیت تولید بره و روش‌های افزایش بره‌گیری با استفاده از تکنیک فلاشینگ (شوک تغذیه‌ای)، مدیریت قوچ‌ها و نر بزها و کاهش میزان هم‌خونی با عوض کردن سالانه قوچ‌ها و نر بزها مطالبی ارایه شد.

گفتنی است؛ عمل افزایش مصرف مواد مغذی و بهبود شرایط قبل و حین دوره تولید مثل (جفت دهی)، فلاشینگ نامیده می‌شود که هدف آن افزایش نرخ تخمک‌گذاری است و از این رو میزان بره‌زایی نیز افزایش می‌یابد. فلاشینگ مخصوصاً برای میش‌هایی که در اثر شیردهی لاغر شده‌اند مفید است و به‌طور کلی با چرا در مرتع خوب، تعلیف علوفه مرغوب و یا تغذیه حداکثر 500 گرم دانه غلات برای هر راس میش در روز، بسته به شرایط محیطی، کیفیت علوفه و وضعیت بدنی میش‌ها، انجام می‌شود.

 

photo_2024-06-30_12-31-07 - copy.jpgphoto_2024-06-30_12-31-49.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0