• ساعت : ۱۵:۵۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 190
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:
تحقیق و تولید واكسن و فراورده های بیولوژیك دامپزشكی

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس اول کمیسیون ویژه جهش تولید، از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور بازدید کرد و در این بازدید بر آمادگی این شعبه برای همکاری با شرکت های دانش بنیان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی شعبه شیراز ، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس اول کمیسیون ویژه جهش تولید در این نشست، گفت: رسالت اصلی این موسسه، تحقیق و تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک دامپزشکی است.

دکتر شیرازی نژاد با بیان این که در موسسه رازی شعبه شیراز، واکسن‌های باکتریایی و ویروسی دام و طیور تولید و عرضه می‌شود، گفت: در حوزه بیماری‌های ویروسی، واکسن‌های آنفولانزا، نیوکاسل و دوگانه نیوکاسل-آنفولانزا و در حوزه بیماری‌های باکتریایی، واکسن‌های آگالاکسی و آنتروتوکسمی و اورنیتو باکتریوم تولید و عرضه می‌شود.

رئیس موسسه رازی شعبه جنوب کشور، با اشاره به این که شعبه شیراز در میان سایر شعب موسسه رازی به عنوان تنها شعبه دارای گواهی GMP شناخته می‌شود، گفت: همکاری تنگاتنگ با اداره کل دامپزشکی به منظور مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ارتباط مستمر با دانشکده دامپزشکی در خصوص بیماری‌های دام و طیور و آمادگی کامل در مبارزه با بیماری‌های نو ظهور در منطقه جنوب کشور از جمله نقاط قوت این شعبه است.

دکتر شیرازی نژاد، تولید واکسن در حوزه آبزیان به عنوان یکی از دستاوردهای جدید، عضویت دائم در پدافند غیرعامل استان و حضور مستمر در استان فارس به هنگام شیوع بیماری‌ها و همه گیری‌ها را از دیگر شاخصه های برجسته موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز دانست.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز همچنین گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به صنعت واکسن و سرم سازی کمک کنند و ما از آن ها استقبال می‌کنیم، زیرا زمینه برای کار از تولید مواد اولیه تا واکسن‌های نوین بسیار زیاد است و همکاری با پارک علم و فناوری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای بومی سازی تجهیزات و مواد اولیه مد نظر قرار دارد. 

وی با اشاره به این که بزرگترین مشکل در شعبه شیراز کمبود فضا است، افزود: امیدوارم با حمایت مقامات استانی این معضل برطرف شود.

براساس این گزارش، بخش‌ تولید واکسن‌های ویروسی طیور از جمله بخش هایی بود که نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و هیئت همراه از آن بازدید کردند.

این بازدید با هدف بررسی توانمندی ها و مشکلات و موانع توسعه ای موسسه رازی در جنوب کشور انجام شد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0