• ساعت : ۱۲:۳۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 212
به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب استان کرمان:
جلسه شورای فرهنگی با موضوع برنامه‌ریزی مراسم دهه محرم و زیارت عاشورا در مركز
جلسه شورای فرهنگی امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه سال جاری با حضور اعضا و محوریت برنامه‌ریزی دهه اول محرم و مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و هم چنین قرائت زیارت عاشورا در محل نمازخانه واحد آموزش مرکز برگزار شد.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان تات به نقل از روابط‌عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان؛ جلسه شورای فرهنگی با حضور حجت اسلام و المسلمین حسین سنجری، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه؛ احمد آئین، رئیس؛ معاونین آموزش و برنامه‌ریزی و پشتیبانی و دیگر اعضای شورای فرهنگی مرکز امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه سال جاری با محوریت برنامه‌ریزی دهه اول محرم و مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و هم چنین قرائت زیارت عاشورا در محل نمازخانه واحد آموزش مرکز با حضور همکاران برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین سنجری نماینده ولی‌فقیه در مرکز، ضمن خیرمقدم به اعضاء، با اشاره به این موضوع که ماه محرم از بزرگ‌ترین رویدادهای مذهبی و اجتماعی کشور است گفت: ضرورت دارد درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و مفاهیم بلند انسانی و الهی واقعه عاشورا به‌درستی نسل به نسل منتقل شوند و ما در این زمینه نهایت تلاش و همت خود را به کارگیریم.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه مرکز در ادامه با تأکید بر حفظ روش‌ها و شیوه‌های سنتی و مؤثر عزاداری در قالب روضه و منبر، افزود: می‌توان برای انتقال پیام و مفاهیم بلند عاشورا از روش‌ها و ظرفیت‌های جدید نیز بهره برد و از تمام ظرفیت‌های موجود در خدمت اهداف واقعه کربلا استفاده کرد.

 در ادامه این جلسه احمد آئین، ریاست مرکز بیان داشتند: برپایی مجالس عزای سرور و سالار شهیدان کربلا گرامیداشت فلسفه عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی و معرفت آموزی است که روح و جسم انسان را صیقل داده و به منبعی سرشار از انرژی متصل می‌کند که سرمنشأ همه خوبی‌ها یعنی همان قدرت الهی است.

وی افزود: ماه محرم باتوجه‌به ویژگی‌های والایی که دارد می‌تواند در کنترل و هدایت رفتارهای انسانی تا حد بسیاری مؤثر واقع شود و باعث تغییرات اساسی در نگرش و نوع رفتار آدمی شود و به دلیل اعتقادات مذهبی تمایلات بروز رفتارهای ناشایست و خلاف عرف جامعه در این ایام کمتر است. سپس هر یک از اعضا شورا به بیان نظرات خود جهت هرچه‌بهتر برگزارشدن گرامیداشت ایام محرم پرداختند.

img_0664_5nd1.jpgimg_0662_laog.jpgimg_0666_a94f.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0