• ساعت : ۱۲:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 166
حضور رییس مرکز تحقیقات مازندران و تیم همراه در؛
سفر نیمروزی به ایستگاه ملی تحقیقات گاو دومنظوره (گاودشت)
رییس مرکز به اتفاق معاون آموزشی، رییس واحد آموزش شهیدحسن پور بابلسر، رییس و همکاران بخش تحقیقات علوم دامی مرکز از ایستگاه گاودشت بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، رییس مرکز به اتفاق معاون آموزشی، رییس واحد آموزش شهیدحسن پور بابلسر، رییس و همکاران بخش تحقیقات علوم دامی مرکز طی یک سفر نیمروزی به ایستگاه ملی تحقیقات گاو دومنظوره (گاودشت) حضور یافت و از واحدهای ایستگاه بازدید به عمل آورد. 

در بدو ورود رییس مرکز و تیم همراه به ایستگاه، کمیته فنی بخش تحقیقات علوم دامی مرکز برگزار شد که در این کمیته؛ علی اکبر ولی، ریيس ایستگاه ضمن خیر مقدم، توضیحاتی از روند فعالیت ایستگاه ارائه کرد و نیز خواهان حضور مستمر و تاثیرگذار همکاران بخش و مرکز در ایستگاه شد. 

سپس مجتبی محمودی، رییس مرکز بیان داشت: مرکز تحقیقات استان به عنوان عالی‌ترین مرجع تحقیقاتی استان برخود فرض می داند از تمامی مراکز و ایستگاه‌های تحقیقاتی مستقر در استان حمایت نماید و با توجه به این سیاست، مرکز آمادگی همکاری کامل در حیطه زراعی و دامی را اعلام می‌ دارد.
رییس مرکز همچنین بر تولید بذرهای مادری در ایستگاه توصیه داشت.

در ادامه پیرامون موضوعاتی چون برنامه کاری بخش، نحوه فعالیت همکاران، بررسی سه موضوع ارجاع شده به بخش از معاونت بهبود تولیدات دامی استان بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.  

photo_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۱۱-۲۲-۳۰.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۱۰-۵۷-۲۱.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۱۱-۴۶-۲۴.jpg

در ادامه رییس مرکز به اتفاق تیم همراه از بزرگترین واحد پرورش و اصلاح نژاد گوسفند زل کشور در ایستگاه ملی تحقیقات گاو دومنظوره(گاودشت) بازدید بعمل آوردند.

گفتنی است؛  گوسفند نژاد زل، بومی استان مازندران بوده و سازگاری بالایی با شرایط اقلیمی مازندران دارد که در سال های اخیر دچار کم‌توجهی شده بود که این مرکز با جمع آوری نژاد زل از نقاط مختلف استان نسبت به حفظ و خلوص این نژاد اقدام نمود که کار بسیار ارزشمندی است.

محمودی پس از بازدید از این واحد، اعلام رضایت خود را از اقدام ارزشمند در حفظ گوسفند زل داشت و به همکاران بخش نیز تکلیف نمود در این زمینه ضمن همکاری کامل با ایستگاه، طرح های تحقیقاتی مرتبط را در زمینه تغذیه و اصلاح نژاد تعریف نمایند.

photo_۲۰۲۴-۰۷-۰۲_۱۳-۵۶-۳۲.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۲_۱۳-۵۸-۲۶ (2).jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۲_۱۳-۵۸-۲۷ (2).jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۲_۱۳-۵۸-۲۷.jpg

و در پایان نیز رییس مرکز و تیم همراه از گاوداری در ایستگاه ملی تحقیقات گاو دومنظوره(گاودشت) بازدید بعمل آوردند. 

 شایان ذکر است این ایستگاه دارای سه نژاد گاوشیری هلشتاین، سمینتال و مونته بیلیارد می باشد که ضمن تولید شیر و گاو پرواری تعداد مناسب از تلیسه دامداری‌های استان و دیگر استانها را تامین می کند.

رییس مرکز در خاتمه این بازدید، ضمن تقدیر از زحمات ریاست و پرسنل ایستگاه در خصوص استفاده از ظرفیت بزرگ ایستگاه گاودشت در ترویج پرورش دام سبک و سنگین استان تاکید داشت.

photo_۲۰۲۴-۰۷-۰۲_۱۳-۵۸-۲۷ (3).jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۱-۳۲.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۱-۳۶.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۱-۴۶.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۱-۴۹.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۱-۵۳.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۱-۵۴.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۱-۵۶.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۱-۵۹.jpgphoto_۲۰۲۴-۰۷-۰۳_۰۰-۰۲-۰۴.jpg

امتیاز :  ۱/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0