• ساعت : ۰۷:۳۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 95
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی:
رسوخ دانش در زنجیره‌های اقتصادی؛ راهی به سوی بهره‌وری بیشتر در كشاورزی
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت:تحولات علمی نه تنها به بهبود کیفیت محصولات کشاورزی می شود،  بلکه به پایداری محیط زیست نیز کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، علیرضا دهناد در تور علمی محققان مرکز که  به منظور بازدید از طرحهای تحقیقاتی انجام یافته در نهالستان تحقیقاتی قیزیل گول، انجام یافت، گفت: تحقیقات علمی در حوزه کشاورزی به طور مداوم در حال پیشرفت است و یافته های جدید میتوانند تأثیرات قابل توجهی بر بهبود کارایی و پایداری این صنعت داشته باشند.
وی با اشاره به افزایش عملکرد محصولات کشاورزی کشاورزان نمونه ملی از طریق رسوخ دانش گفت: : با رسوخ دانش در زنجیره های اقتصادی کشور می توان ارتقای بهره وری را رقم زد و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی کشاورزان نمونه ملی فقط با رسوخ دانش امکان پذیر است .
علیرضا دهناد افزود:  یکی از موضوعات قابل توجه در این زمینه استفاده از فناوریهای نوین مانند کشاورزی دقیق است این روش به کشاورزان این امکان را میدهد که با استفاده از داده های جمع آوری شده از سنسورها و نمایشهای ماهواره ای تصمیمات بهتری در مورد ،آبیاری کوددهی و مدیریت آفات اتخاذ کنند .
دهناد ادامه داد: برای مثال با تحلیل داده های مربوط به رطوبت خاک و شرایط آب و هوایی کشاورزان میتوانند زمان مناسب آبیاری را تعیین کنند و از هدر رفت منابع آب جلوگیری کنند . همچنین استفاده از فناوریهای بیوتکنولوژی میتواند به ایجاد گونه های مقاوم تر به بیماریها و تغییرات اقلیمی کمک کند 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی افزود:در نهایت ترویج این یافته ها و آموزش، کشاورزان در زمینه فناوریهای نوین میتواند به افزایش بهره وری کاهش هزینه ها و حفظ منابع طبیعی کمک کنند این تحولات علمی نه تنها به بهبود کیفیت محصولات کشاورزی می شود بلکه به پایداری محیط زیست نیز کمک میکند.
علیرضا دهناد در حاشیه این تور با اشاره به جايگاه روابط عمومی در میزان رضایتمندی مردم از عملکرد وزارتخانه ها و سازمانها گفت: لازم است روابط عمومی نیز مانند سایر بخشهای وزارت جهاد کشاورزی به لحاظ دانشی ارتقا یابد و از نظر علمی تقویت شود. 
وی روابط عمومی را تلفیقی از دانش هنر و فن دانست و انتظار خود را از این مجموعه به عنوان پرچمدار ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، تمرکز ویژه برروی هدایت فضای مجازی برای ،رصد پایش و نظارت برای انعکاس عملکرد واقعی این وزارتخانه و ترویج اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد. 
همچنین در خصوص تولید محتوای ارزشمند به عنوان یکی از ماموریتهای مهم روابط عمومی ها در سطح وزارتخانه تولید محتوای با کیفیت به جای محتوای گسترده را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: محتوا نباید خسته کننده و طولانی باشد؛ محتوای کوتاه و اثر بخش می تواند بر روی مخاطب اثر بیشتری بگذارد. 
 

 جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

photo13405795098.jpg

photo13405836887.jpg

photo13405837713.jpg

photo13405867751.jpg

6.1.15.0
V6.1.15.0