• ساعت : ۰۸:۲۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 310
مشاورعالی سازمان تات:
كمیسیون كشاورزی، امنیت غذایی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف، مغز تحلیلگر بخش كشاورزی
مشاورعالی سازمان تات کمیسیون کشاورزی، امنیت غذایی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف بر نقش کمیسیون به عنوان مغز تحلیلگر بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات، محسن مردی در این جلسه با تاکید بر هم ترازی در بخش کشاورزی گفت: ناترازی‌های موجود در این حوزه موجب چالش‌های ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نیازمند حکمرانی تحقیقاتی در کشور است، گفت: با توجه به ترسیم نقشه کلی راه در بحث امنیت غذایی و الگوی کشت به عنوان برنامه عملیاتی اجرایی سند می‌توان در این مهم گام‌های بلندی برداشت.

 مشاور عالی سازمان تات گفت: کمیسیون کشاورزی با توجه به حضور اعضای توانمند اجرایی و علمی کشور می‌تواند مغز تحلیلگر بخش کشاورزی باشد و شاخص‌ها را مشخص و به صورت ابلاغی در دستور کار کل کشور قرار دهد.

وی به نقش کلیدی سازمان تات با توجه به سابقه ۵۰ ساله تحقیقات تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان با توجه به تجربیاتی که در خصوص الگوی کشت و سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی دارد در کمیسیون می‌تواند منجر به ارائه شاخص در حوزه‌های نیروی انسانی، توسعه روستایی، منابع طبیعی و ....که قابلیت ابلاغ در کشور را داشته باشد. شود.

گفتنی است، در یکصدو شصت و دومین جلسه کمیسیون کشاورزی، امنیت غذایی آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف دو موضوع تعیین تکلیف کمیته‌های آب منابع طبیعی و کشاورزی کمیسیون و دستورالعمل تبیین وظایف کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از اعضا در این خصوص مواردی را مطرح کردند.

نگاه ویژه کمیسیون بر امنیت غذایی زیستی و دانش بنیان، حکمرانی کشاورزی ،حلقه مفقوده بخش کشاورزی،توجه به ۲ کارکرد تولیدی و غیر تولیدی بخش کشاورزی، موضوعیت مقوله کشاورزی در کنار مسئله امنیت غذایی ، فعالیت دستگاه‌های کشور بر اساس حکمرانی تحقیقاتی کشور و پایش و ارزیابی وظایف شورای عالی عتف از جمله مواردی بود که توسط اعضای حقیقی و حقوقی در این جلسه کمیسیون مطرح شد.

جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

6.1.15.0
V6.1.15.0