• ساعت : ۱۰:۴۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 24291
رونمایی از چهار رقم جدید زردآلو در ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند
از چهار رقم جدید زردآلو معرفی شده توسط محققان ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی، در حاشیه بازدید معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند از ۴ رقم جدید زردآلو معرفی شده توسط محققان این ایستگاه رونمایی شد.
رئیس ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما ارقام پاکوتاه زردآلو را اصلاح کرده‌ایم؛ مزیت این ارقام کیفیت آنها است که می‌توان این ارقام را متراکم کاشت و برداشت آنها نیز بیشتر است.
محسن پورسلطان با بیان اینکه این ارقام پاکوتاه زردآلو در آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در سطح خاورمیانه معرفی شده است، ادامه داد: این ارقام را همچنین می‌توانیم در محیط‌های کنترل‌شده بکاریم و ریسک تولید را کاهش دهیم.
رئیس ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند از دیگر ویژگی‌های این ارقام را صرفه‌جویی در مصرف آب و مقاوم‌بودن در برابر بیماری‌ها و آفات، تگرگ و سرما، عملکرد بالاتر و ماندگاری بیشتر برشمرد.
وی از معرفی ۴ رقم جدید بادام در ماه‌های آینده توسط این ایستگاه خبر داد و افزود: ما در ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند در عرض ۶۰ سال توانسته‌ایم، ۱۰ رقم بادام و در کنار آن ۱۴ رقم جدید زردآلو را اصلاح کنیم.
پورسلطان خاطرنشان کرد: اولین تحقیقات کاربردی بادام و همچنین زردآلو در سطح کشور از ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند صورت گرفته است.

جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

6.1.15.0
V6.1.15.0