• ساعت : ۱۲:۵۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 459
در راستای تولیدات فن آورانه؛
فن آوری تولید موفقیت آمیز آناناس در ایستگاه چابهار
مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان به فن آوری تولید موفقیت آمیز آناناس در ایستگاه چابهار دست یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات به نقل از مرکز تحقیقات  و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان، با تلاش های شبانه روزی، محققان این مرکز توانستند به فن آوری های تولید و تکثیر موفقیت آمیز میوه آناناس در ایستگاه چابهار دست یابند.

خالد میری، رییس مرکز تحقیقات  و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در این خصوص اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی محققان این مرکز، کشت و تولید آناناس از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و هم اکنون با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در زمینه نوع بستر، تراکم کاشت و تغذیه مناسب آن، به تولید موفقیت آمیز این محصول دست یافته اند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در ادامه بیان داشت: مشخص شده که این میوه مغذی، لوکس و پرطرفدار به راحتی در زیر پوشش توری یا شیدهوس ها قابل تولید است و از عملکرد کمی و کیفی مطلوبی نیز برخوردار است.

میری با توجه به پتانسیل بالای تولید این محصول در شرایط اقلیمی خاص، بالاخص در جنوب کشور گفت: صرفه اقتصادی و بهره وری مطلوب می تواند این محصول را جهت معرفی به بهره برداران و علاقه مندان تولید این میوه مفید، آنرا بعنوان الگوی کشت مناسبی بخصوص در گلخانه های کوچک مقیاس و خانگی تبدیل کند.

لازم به ذکر است؛ در راستای توسعه کشت آناناس در منطقه، هم اکنون نهال آن به روش ریز ازدیادی یا کشت بافت در آزمایشگاه کشت بافت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در حال تولید است.

  جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

6.1.15.0
V6.1.15.0