• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 379
next    /  2 prev
با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و معاون آموزش و ترویج سازمان تات
نهمین جلسه شورای راهبردی تحقیقات و فناوری های دانش بنیان دامپزشكی در موسسه آموزش و ترویج كشاورزی برگزار شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نهمین جلسه شورای راهبردی تحقیقات و فناوری های دانش بنیان دامپزشکی :

امروز بیشترین سهم ما در حوزه دامپزشکی باید آموزش و ترویج باشد

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، نهمین جلسه شورای راهبردی تحقیقات و فناوری های دانش بنیان دامپزشکی با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات، جمعی از رئیسان مراکز و موسسه های تحقیقات ملی و رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) روز سه شنبه یکم آذرماه در سالن مروج موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در آغاز این نشست با بیان اینکه امروز بیشترین سهم ما در حوزه دامپزشکی باید آموزش و ترویج  باشد، افزود: آموزش و ترویج حتی از واکسیناسیون مهم تر است چرا که هم هزینه کمتر و هم نتیجه گیری بهتر خواهد داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: برنامه ما این است که در هر روستا یک نفر نماینده داشته باشیم که آموزش های لازم را دیده باشد و در انتقال دانشی که مدنظر ماست به دامدار به عنوان سفیرهای بهداشت در حوزه ی دامپزشکی عمل کند.

آقا میری با تاکید بر اینکه 25 درصد دام کشور امروز در اختیار عشایر است، گفت:  برای اینکه بیماری را در دام های عشایری کنترل کنیم، یک نفر را آموزش دهیم که همراه عشایر به عنوان همیار عشایر کوچ کند و در توصیه های لازم را به وقت به آنها ارائه دهد که در این زمینه کمک شما بسیار کارساز است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در این نشست، ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج، به تشریح ظرفیت های همکاری آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه ی دامپزشکی پرداخت.

ابراهیمی اظهار کرد: رویکرد ما عدالت محوری در خدمت رسانی است و اثربخشی و پیامدمحوری، مخاطب محوری، سازگاری و زمینه گرایی، نگاه ویژه به کشاورزی خانوادگی، زنان، جوانان و اقشار آسیب پذیرتر از برنامه های اصلی این موسسه است.

وی افزود: صلاحیت محوری و حرفه گرایی موضوع بسیار مهمی است برای قبل از اینکه فردی به بخش کشاورزی ورود پیدا کند و همچنین کاهش ریسک سرمایه گذاری که در دستور کار آموزش و ترویج است. همچنین کثرت گرایی، جلب مشارکت حداکثری، و پاسخگویی به موقع از رویکردهای اصلی ما است.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات در ادامه ظرفیت ها و زیرساخت های معاونت را برشمرد و گفت: گستردگی فعالیت ها از ستاد تا سطح دهستان ها، احیای مجدد مراکز آموزش و تحقیقات کشاورزی،  فعالیت 42 هنرستان کشاورزی در کشور، شبکه رسانه های آموزشی- ترویجی، مروجان، پژوهشگران و محققان معین، مراکز ترویج و توسعه فناوری، تنوع رهیافت ها، روش ها و الگوهای مناسب، مهارت آموزی بهره برداران، جوانان و زنان روستایی و .... به عنوان ظرفیت های اصلی آموزش و ترویج کشاورزی محسوب می شود.

ابراهیمی جامعه ترویج را به عنوان حلقه ارتباطی بین بهره برداران و بخش های اجرایی وزارتخانه معرفی کرد و با اشاره به قابلیت ها و مزیت های نسبی معاونت آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص اهداف و وظایف هر یک از طرح ها و پروژه های آموزشی ترویجی توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ایجاد 1000 صندوق توسعه خرد زنان روستایی و عشایری، توانمندی و توسعه مشاغل و کسب و کار زنان روستایی، توسعه حرفه ای کارکنان وزارت بر مبنای طرح صلاحیت شغلی، توسعه شبکه دانش کشاورزی با 100 پژوهشگر مروج ارشد و 1616 محقق معین، توسعه منابع و زیرساخت های آموزش و ترویج کشاورزی تا سطح دهستان ها، توسعه رسانه های آموزشی و ترویجی  که یک بانک اطلاعاتی 7 هزار نسخه ای تخصصی کشاورزی در تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، تولید اپلیکیشن ها، تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی و شبکه های مجازی، ترویج دانش و فناوری کشاورزی با ایجاد بیش از 1000 کانون یادگیری و سایت الگویی، اجرای طرح ها و پروژه های تحقیقی ترویجی و برنامه های انتقال یافته های تحقیقاتی، توسعه مهارت بهره بردارانبخش  کشاورزی، توسعه مهارت سربازان وظیفه و استانداردهای شایستگی شغلی و سنجش مهارت، تربیت کشاورزان آینده برای اصلاح هرم سنی بهره بردارن و تربیت تکنیسین های متخصص کشاورزی را از دستاوردهای موسسه آموزش و ترویج کشاورزی معرفی کرد.

 

6.1.15.0
V6.1.15.0