جمعه, 15 تير 1403
 
  • ساعت : ۱۱:۴۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 213
معاون امور عمرانی استانداری قزوین:
راه میان بر رشد اقتصاد كشور، باور و تكیه بر محصولات دانش‌بنیان كشاورزی است
معاون امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از از مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین ضمن توصیه بر توسعه حوزه کشاورزی دانش‌بنیان، بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بینان بخش کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تات به نقل ازمرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین؛ رجحانی با اشاره به توانمندهای چندجانبه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دشت قزوین در کشور، به عقد تفاهم‌نامه جهش تولید دانش‌بنیانی در حوزه کشاورزی با ترسیم افق چندساله اشاره کرد.
وی راه میان بر رشد اقتصاد کشور را باور و تکیه محصولات دانش‌بنیان بر شمرد و گفت: وظیفه همه ماست تا با تمام توان تلاش کنیم تا راه برای محصولات نوآورانه تا مرحله تجاری‌سازی هموار شود.
معاون امور عمرانی استانداری بر لزوم تدوین شاخص‌های ارزیابی و ارزشیابی عملکرد واحدهای دانش‌بنیان تأکید و ارائه تسهیلات در زمینه‌ای مختلف را برای این شرکت‌ها و واحدها ضروری دانست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز  ضمن تاکید بر معرفی توانمندی‌های مرکز تحقیقات قزوین، تثبیت استیجار اراضی زراعی پژوهشی مرکز تحقیقات، تأمین فضا و امکانات برای مرکز تحقیقات و پردیس کشاورزی به‌عنوان محل تعامل کشاورز دانش‌بنیانی و بهره‌بردار و حمایت از محققین و پژوهشگران را از مطالبات سازمان جهاد کشاورزی از استانداری عنوان کرد.
محمدحسین عطایی در ادامه به جریان جهاد میدانی محققان به‌عنوان فصلی نوین و پویا در تعامل بین محقق و کشاورز اشاره کرد و گفت: در طرح جهاد میدانی محققان، محقق نه به‌صورت آموزشی و ترویجی بلکه به‌صورت چهره‌به‌چهره و با محوریت حل چالش بهره‌بردار پا به میدان و عرصه می‌گذارد که این مهم بسیار جای تقدیر و تشکر از پژوهشگران این مرکز در کنار دیگر وظایف حاکمیتی و پژوهشی است.
در بازدید معاون استاندار قزوین از مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین مهرزاد مستشاری نیز ضمن ارائه گزارش اجمالی در معرفی توانمندی‌ها، امکانات و زیر ساخت‌های مرکز در حوزه پژوهشی، آموزشی، پشتیبانی و ایستگاه‌ها و پایگاه‌های تابعه گفت: توسعه روزافزون کمی و کیفی مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی قزوین امروز قابل مشاده است.
وی افزود: در حال حاضر مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی قزوین دارای ۲۵ واحد فناور، ۲ شرکت دانش‌بنیان است که در آینده نزدیک ۷ شرکت واجد شرایط دیگر نیز به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد و کشاورزی افزوده خواهد شد.
رئیس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین از افتتاح پردیس کشاورزی قزوین در سال جاری  خبر داد و گفت : این پردیس در مرحله استقرار، ساماندهی و سازماندهی است و به زودی افتتاح خواهد شد.
گفتنی است طی این جلسه تعدادی از واحدهای فناور دانش‌بنیان مرکز رشد کشاورزی، به ارائه ایده، حل چالش، محصولات و دستاوردهای فناورانه خود اشاره کردند.

  جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می باشد.

6.1.9.0
V6.1.9.0