جمعه, 15 تير 1403
 
  • ساعت : ۱۱:۴۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 245
معاون وزیر و رئیس سازمان تات تاکید کرد:
حمایت از شركت های دانش بنیان و مشاركت مردمی در راستای تحول در بخش كشاورزی
معاون وزیر و رئیس سازمان تات در سومین جلسه کمیسیون دائمی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، محور تحول در بخش کشاورزی را دانش بنیان شدن بخش کشاورزی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و مشارکت مردمی دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات؛ سید مجتبی خیام نکویی با بیان اینکه رسوخ دانش و فناوری در عرصه  موجب تحول در بخش کشاورزی است، بر استفاده از ظرفیت استقرار 2 هزار شرکت دانش بنیان این بخش در راستای افزایش تولید و بهره‌وری تاکید کرد.
وی با تاکید بر حمایت و تقویت پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی گفت: ایجاد و استقرار شرکت‌های دانش بنیان ثابت علاوه بر افزایش رسوخ دانش و فناوری موجب افزایش بهره‌وری و تولیدات کشاورزی خواهد شد.
رئیس سازمان تات با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحول در بخش کشاورزی افزود:  پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، نظام‌مند، اثربخش و نوآور در راستای دستیابی به توسعه پایدار و کشاورزی دانش‌بنیان و فناورانه است.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت مزارع نو آور و بهره ور باهمکاری پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در راستای رسوخ دانش و فناوری و افزایش تولید و بهره وری تاکید کرد.
رئیس سازمان تات خاطر نشان کرد: تحقق نوآوری باز در راستای دستیابی به کشاورزي دانش‌بنيان، توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان از طریق تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و تبدیل‌شدن به قطب نوآفرینی بخش کشاورزی و منابع طبیعی در سطح ملی و نقش‌آفرینی در سطح بین‌المللی از ماموریت های آن است که باید در آنها گام بردارد.
شهاب کسکه نماینده وزیر علوم تحقیقات، و فناوری و سعید دشتی نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه بر ارتقا و تقویت پارک‌های علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کشور تاکید کردند.
سرپرست پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و زیرساخت های جذب شرکت‌های دانش بنیان گفت: بررسی و تصویب بودجه تفصیلی سال ۱۴۰۳ و تصویب آیین نامه اصول کلی حاکم بر ارائه خدمات و حمایت‌های مالی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی از جمله دستورات سومین جلسه کمیسیون دائمی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی است.
الهام ایمانیان افزود : پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور بر اساس سیاست‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) جهت مرجعیت و هماهنگ‌کننده مراکز رشد و دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین ارتقا مبحث فناوری و نوآوری و تجاری‌سازی دانش‌های فنی، اختراعات و دستاوردهای تحقیقاتی تأسیس شده است .

  جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

 

062a3674.jpg

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می باشد.

6.1.9.0
V6.1.9.0