• ساعت : ۱۱:۳۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 127
رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در دومین نشست خبری:
چرخه آموزش به كشاورزان با تمكن مالی كامل می شود
دومین نشست خبری معاونت آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات با خبرنگاران و رسانه‌ها، با حضور محمد مهدی قاسمی معاون سازمات تات در سالن مروج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش وترویج کشاورزی؛ محمدمهدی قاسمی معاون آموزش وترویج دردومین نشست خبری با خبرنگاران ورسانه ها تاکید کرد؛ تبیین و اطلاع رسانی مسائل آموزش کشاورزی از مسیر رسانه‌ها و با کمک خبرنگاران می باشد. همچنین تعدادی از اهداف حوزه آموزش و ترویج کشاورزی و فعالیت‌های پیش‌رو موسسه آموزش و ترویج را برشمرد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به سوالات و پرسش‌های خبرنگاران درارتباط با تحقق طرح الگوی کشت ، نتایج عملکرد کاروان‌های ترویجی وتکمیل زنجیره انتقال دانش و آموزش به کشاورزان پاسخ داد و گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌های پایه‌ای مبتنی بر آنچه در سند الگوی کشت پیش بینی شده را در آینده ارائه کنیم. همچنین به دنبال انسجام  بخش‌های مختلف بر اساس مسیری که الگوی کشت را تبیین می کند، هستیم. در بخش تحقیقات اطلاعات ومتخصصین بسیار خوبی داریم و حتی از متخصصین دیگر کشورها استفاده می کنیم.

قاسمی در ادامه گفت: ما با وجود اجرای فعالیت‌های مختلف ادعا نمی‌کنیم به عدالت در آموزش کشاورزان و آگاهی بخشی آن‌ها دست یافته‌ایم، به این موضوع آگاه هستیم اما چرخه آموزش با تمکن مالی کامل می‌شود.

معاون سازمان تات درپاسخ به پرسش خبرنگاری که درباره سطح کیفیت برنامه تلویزیونی سوال کرد؛گفت: جامعه کشاورزی در حال حاضر از یک سو با خطر افزایش سن مواجه است و از سوی دیگر سطح سواد بخش زیادی از کشاورزان پایین است. وجود رسانه‌های تصویری مانند تلویزیون به آگاهی بخشی کشاورزان می‌تواند بسیار کمک کند، اما میزان زمانی که آنتن ملی در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد بسیار کم است و امیدواریم رادیو فضای بیشتری‌دراختیارما ‌قرار‌دهد تا محققان بتوانند‌تجربه‌های خودرابه‌گوش‌کشاورزان برسانند.

علیرضا سید اسحاقی مشاور رییس موسسه و سرپرست روابط عمومی در این نشست خبری به تبیین مسائل والویت‌های مسائل کشاورزی برای خبرنگاران، رشد مسیر دانش بنیان شده حوزه کشاورزی با اهمیت بیشتر به حوزه آموزش و ترویج کشاورزی، اطلاع رسانی به موقع فعالیت‌های آموزشی حوزه کشاورزی و مطلع شدن بهره‌ برداران از دوره‌ها با کمک رسانه‌ها، ارتباط قوی با رسانه‌ها برای دریافت بازخوردهای فعالیت‌های اجرایی و ارتباط بیشتر با رسانه‌ها در راستای تقویت اطلاع رسانی‌های حوزه کشاورزی پرداخت.

گفتنی است؛این نشست باحضور محمدمهدی قاسمی رئیس موسسه آموزش وترویج، علیرضا سید اسحاقی مشاور رییس موسسه وسرپرست روابط عمومی، مدیران دفاتر ومعاونت‌های موسسه، نمایندگان صدا و سیما، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و سایت‌های حوزه کشاورزی از جمله: خبرگزاری فارس، ایرنا، تسنیم، مهر، ایانا، برنا، موج، آنا، روزنامه ایران، رسالت، جام جم، مردم سالاری، پایگاه اخبار روزانه کشاورزی، پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

img_7805.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0