• ساعت : ۰۹:۵۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 113
پس از بررسی ایستگاه نمونه برداری پارک دولت،
وضعیت طبیعی تراكم فیتوپلانكتون ها اعلام شد
در ایستگاه نمونه برداری پارک دولت، رنگ آب کاملاً طبیعی و بررسی میکروسکوپی حاکی از این بود که تراکم جنس های فیتوپلانکتونی در حد شکوفایی نمی باشد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان_ بندرعباس، به دنبال خبر دریافت شده حاکی از بروز احتمالی پدیده کشند قرمز در آب های ساحلی در تاریخ  21شهریور سال جاری، پس از بازدید میدانی توسط کارشناسان پژوهشکده نمونه های جمع آوری شده در آزمایشگاه مورد آنالیز و بررسی قرار گرفت.

در ایستگاه نمونه برداری پارک دولت، رنگ آب کاملاً طبیعی و بررسی میکروسکوپی حاکی از این بود که تراکم جنس های فیتوپلانکتونی در حد شکوفایی نمی باشد.

جنس های مشاهده شده مربوط به رده دینوفیسه ها شامل: Protoperidium quinquecorne و از رده باسیلاروفیسه ها Rizosolenia setigera، Biddulphia favus و از جلبک های سبز_ آّبی Oscillatoria بوده است.

در محل نمونه برداری اسکله شیلات، بیشترین تراکم مربوط به جنس Protoperidium quinquecorne متعلق به رده دینوفیسه ها بود و بعد از آن Rhizosolenia setigera (این گونه در اردیبهشت ماه 1403 به حالت شکوفا در خط ساحلی بندرعباس گزارش شده بود) قرار داشت و تعداد کمی هم OScillatoria از جلبک های سبز_ آبی مشاهده گردید که همگی از گونه های بومی منطقه می باشند و در حال حاضر تراکم تخمینی موجود با وضعیت شکوفایی جلبکی فاصله دارد.

در سومین ایستگاه نمونه برداری در پشت محل استانداری، Oscillatoria از جلبک های سبزآبی، Protoperidium quinquecorne از دینوفیسه ها و Navicula از دیاتومه ها مشاهده گردید و تراکم تعیین شده در حد معمول و طبیعی گزارش شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0