• ساعت : ۱۴:۵۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 120
در بیست و ششمین تور رسانه ای دانش بنیان سازمان تات عنوان شد؛
​​​​​​​با استفاده از گلخانه از هر یك متر مكعب آب می‌توان انتظار عملكرد ۵۰ كیلو محصول را داشت
رئیس پژوهشکده گلخانه و محیط‌های کنترل شده موسسه‌ تحقیقات علوم باغبانی کشور در بیست و ششمین تور رسانه‌ای دانش بنیان سازمان تات، با اشاره به توسعه گلخانه ها توسط وزیر جهاد کشاورزی بر انتقال کشت محصولات باغی از فضای باز محیط‌های حفاظت شده (سایبان)، در راستای سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات آزادی گفت: در سند ملی گلخانه‌ها که زیر مجموعه‌ای از سند مادری امنیت غذایی است و در راستای برنامه هفتم توسعه تدوین شده است بر بهره‌وری از« خاک و آب» تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از گلخانه ها و سایبان ها مبتنی بر اقلیم است، گفت: با استفاده از گلخانه از هر یک متر مکعب آب می‌توان انتظار عملکرد ۵۰ کیلو محصول را داشت.

رئیس پژوهشکده گلخانه و محیط‌های کنترل شده موسسه‌ تحقیقات علوم باغبانی کشور با اشاه به توسعه هوشمند گلخانه های کشور رشد تراز تجاری بخش کشاورزی در بخش غدا را مورد تاکید قرار داد.

آزادی تاسیس پژوهشکده گلخانه و محیط‌های کنترل شده موسسه‌ تحقیقات علوم باغبانی کشور را به عنوان جوانترین پژوهشکده در راستای بهره وری از آب حایز اهمیت عنوان کرد و گفت: در سال 1401 با عنایت به ماموریت دولت به وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد 150 هزار هکتار گلخانه و با عنایت به ضرورت توسعه کشت محصولات کشاورزی در محیط های کنترل شده و گلخانه ای و همچنین ایجاد یک مجموعه تحقیقاتی منسجم، مجوز تغییر عنوان پژوهشکده سبزی و صیفی به پژوهشکده گلخانه و محیط های کنترل شده مصوب شد.

وی افزود:  تور آموزشی ترویچی انتقال کشت محصولات باغی از فضای باز به محیط های کنترل شده (سایبان)  همزمان با بیست و ششمین تور رسانه ای دانش بنیان سازمان تات،در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک استان قزوین با حضور بیش از 90 نفر از مدیران و کارشناسان ترویج، امور باغبانی، بهره برداران پیشرو و تولیدکنندگان استان‌های تهران البرز، همدان، زنجان، قزوین و قم برگزار شد.

آزادی بازدید از سایبان های احداث شده در محل احداث سایبان آقای دهقانی در منطقه آبیک که محصولات متنوعی مانند کاهو، کرفس، گوجه فرنگی و خیار کشت کرده بودند و کارخانه گروه صنعتی سپند قزوین که شامل خط تولید لوله های گالوانیزه و تجهیزات احداث گلخانه بود را از دیگر برنامه های این تور آموزشی و ترویجی عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این تور آموزشی و ترویجی گفت: استان قزوین در راستای صرفه جویی در منابع آب و خاک، کشت گلخانه ای در محیط های حفاظت شده (سایبان) را در دستور کار خود قرار داه است.

علی راه انجام با حضور در تور آموزشی و ترویجی انتقال کشت محصولات باغی به محیط های حفاظت شده در آبیک گفت: با همکاری موسسه تحقیقات و پژوهشکده علوم باغبانی کشور استان قزوین در خصوص استفاده از کشاورزی گلخانه ای طرح سایبان ورود پیدا کرده و حدود ۵۰ هکتار  از اراضی گلخانه ای و باغی استان با استفاده از طرح سایبان فعالیت دارند.

جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

photo13667306074.jpg

062a6218.jpg

062a6232.jpg

062a6283.jpg

062a6300.jpg

062a6291.jpg

062a6326.jpg

photo13667306114.jpg

photo13667399240.jpg

6.1.15.0
V6.1.15.0