• ساعت : ۰۹:۴۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 74
با مشارکت مرکز تحقیقات ابریشم؛
آغاز جهش تولید پیله در منطقه شهریار آغاز شد
رئیس مرکز تحقیقات ابریشم از برگزاری نمایشگاه نوآوری پیله کرم ابریشم در شهرستان شهریار، خبر داد و گفت: این نمایشگاه نویدبخش آینده‌ای روشن برای بانوان سرپرست خانوار و بهره‌برداران این صنعت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات به نقل از مرکز تحقیقات ابریشم کشور، صورتی زنجانی ضمن تأکید بر اهمیت اشتغال‌زایی در صنعت نوغانداری، به نقش کلیدی این صنعت در ایجاد درآمد پایدار در مناطق روستایی اشاره کرد.

وی گفت: خدمات نمایشگاه و فرصت‌های شغلی فراهم شده، به ویژه برای بانوان سرپرست خانوار، نویدبخش چشم‌انداز بهتری در حوزه اشتغال‌زایی و توسعه روستایی است. مسئول امور بانوان فرمانداری نیز به این نکته تأکید دارد.

صورتی زنجانی افزود: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، ارتقای کیفیت تولیدات داخلی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید است. با توسعه این صنعت و جذب سرمایه‌گذاری در آن، می‌توانیم در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور قدم برداریم و به اشتغال‌زایی و توسعه روستایی کمک شایانی کنیم.

وی در ادامه گفت: رویکرد زنجیره ارزش نوغانداری را با توجه به محصولات جانبی و ارزشمند حوزه در زمینه تولید فراورده های غذایی و بهداشتی آرایشی را برای اقتصادی کردن این فعالیت بسیار مهم است.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهریار نیز به عنوان یکی از حامیان اصلی این رویداد، نقش پررنگی در ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان در این صنعت ایفا کرده و بر اهمیت اشتغال‌زایی برای زنان روستایی از طریق نوغانداری تأکید کرده است.

گفتنی است پس از برگزاری چندین دوره آموزشی و با مشارکت فعال مرکز تحقیقات ابریشم، حدود 2000 اصله نهال توت اصلاح شده و 300 جعبه تخم نوغان هیبرید برای اولین بار در منطقه توزیع شد،که دراین راستا گام بلندی در جهت توسعه صنعت نوغانداری برداشته شد. و این اقدامات باعث ثبت جهش تولید پیله در منطقه شد.

جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

4.jpg

6.1.15.0
V6.1.15.0