• time : 10:43
  • Date : Wed Jul 03, 2024
  • item visited : 76
بازدید از طرح كرتهای مرجع 6 رقم گندم توسط محققین مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی هرمزگان
از طرح کرتهای مرجع 6 رقم گندم توسط محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان بازدید شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان، مهندس مریم یکتن خدایی محقق واحد ثبت و گواهی بذر و نهال این مرکز تشریح کرد: اجرای کرت های مرجع بصورت هرساله در تمامی استان های دارای کشت گندم  و جو در کشور از جمله استان هرمزگان با نظارت و کنترل واحد تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال این مرکز انجام شده است.

هدف از اجرای کرتهای مرجع، استفاده از این کرتها به عنوان کلید شناسایی برای سایر ارقام در مزارع بذری غلات (گندم) است که بعنوان رفرنس یا کلید شناسایی مورد استفاده قرار می گیرند. در اواخر آبان ماه سال گذشته ، کشت این ارقام با هماهنگی و همکاری کامل رئیس ایستگاه (معاذاللهی) در قطعه ایی از زمین انتخاب شده توسط کارشناسان واحد استانی انجام شد که در بازدید 4 اردیبهشت ماه سال جاری برداشت و نمونه برداری خوشه ها برای بررسی صفات مرفولوژیکی آنها در آزمایشگاه انجام شد.

لازم به ذکر است؛ صفات رویشی این طرح در طول دوره رشد مورد بررسی قرار گرفت، ارقام کشت شده در استان 6 رقم گندم شامل؛ سیروان، مهرگان، برات، سحر ، چمران2 و خلیل هستند که این ارقام در مزارع بذر استان کشت و با نظارت و کنترل واحد استانی ثبت و گواهی بذر و نهال این مرکز تایید و در حال برداشت هستند.

 

111.jpg

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.9.0
    V6.1.9.0