• time : 09:47
  • Date : Tue Jul 02, 2024
  • item visited : 194
به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سمنان؛
برداشت خوشه های طلایی گندم از ایستگاه تحقیقات سمنان
برداشت ۸ هکتار گندم با عملکرد هر هکتار ۳.۵ تن در ایستگاه تحقیقات سمنان که ۴ هکتار از زمین‌های مذکور با سیستم آبیاری تیپ و ۴ هکتار غرقابی کشت شده است انجام شد.

     به گزارش روابط‌عمومی سازمان تات به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان،  رقم کشت شده در ایستگاه سمنان از رقم پیشگام انتخاب شده بود با هدف مقاومت به بیماری زنگ‌ها و نیز تحمل نسبی به کم آبیاری آخر فصل که از دورگ‌گیری رقم چینی 90-Zhong 87 با رقم برکت ایجاد شده است، این رقم به دلیل مقاومت به خوابیدگی در شرایط سیستم آبیاری بارانی نسبت به دیگر ارقام رایج ارجحیت دارد.

 رئیس ایستگاه تحقیقات منابع طبیعی و علوم دامی سمنان گفت: گندم یکی از مهم‌ترین محصولات راهبُردی است و با توجه به اهمیت امنیت غذایی منطقه و کشور، استفاده از برنامه‌های تحقیقاتی و توصیه‌هایی از جمله تراکم، تاریخ و روش کاشت مناسب، استفاده بهینه از کودهای شیمیایی پایه، مدیریت مناسب آفات و علف‌های هرز، بر میزان برداشت تأثیر دارد.

 در ادامه اعتمادی به‌کارگیری دانش فنی را مورد تأکید قرارداد و افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از دانش فنی حاصل از دستاوردهای تحقیقاتی در ایجاد امنیت غذایی پایدار در سال جاری، حداکثر بهره‌وری از منابع آب‌وخاک به عمل آید.

 

  جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

 

6.1.9.0
V6.1.9.0