• time : 12:56
  • Date : Tue Jul 02, 2024
  • item visited : 142
برگزاری وبینار آموزشی در موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور:
مدیریت تلفیقی بیماری پوسیدگی آرمیلاریایی پسته
با توجه به اهمیت پوسیدگی آرميلاريايی ریشه و طوقه در پسته، عضو هیات علمی بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی سمنان (شاهرود) ضمن معرفی روش‌های تشخیص بیماری، ‌کاربرد روشهای مدیریت تلفیقی را برای کنترل آن توصیه کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه‌ پزشکی کشور، وبینار آموزشی «مدیریت تلفیقی بیماری پوسیدگی آرمیلاریایی پسته» با تدریس مهدی محمدی‌ مقدم، رییس ایستگاه کشاورزی دامغان و عضو هیات ‌علمی بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی سمنان (شاهرود) در سطح ملی برگزار شد.

پسته یکی از مهمترین محصولات باغی در ایران بوده که تولید آن همواره تحت تاثیر عوامل محدودکننده زنده و غیرزنده قرار می‌گیرد. پوسیدگی آرمیلاریایی طوقه و ریشه، یک بیماری مهم در باغ های پسته بوده که باعث مرگ و میر درختان بارور می‌شود؛ نشانه‌های بیماری در اندام هوایی درختان مبتلا شامل زردی، برگ ریزی زودهنگام، پژمردگی ناگهانی، سرخشکیدگی شاخه‌ها و کاهش رشد اندام هوایی است.

محمدی‌مقدم تاکید کرد: يكی از بيماری‏ های مهم و خطرناك درختان پسته، بيماري پوسیدگی آرميلاريايی ریشه و طوقه است که باعث خسارت شدید در باغ­های آلوده می شود. جهت جلوگیری از انتشار و پیشرفت این بیماری می‌توان از روش­های مدیریت تلفیقی شامل روش‏های زراعی، شيميايی و بيولوژيكی استفاده کرد.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور کلیک نمایید

 

 

 

 

 

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.9.0
    V6.1.9.0