• time : 06:53
  • Date : Tue Sep 03, 2024
  • item visited : 74
رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشورخبر داد:
افزایش 4.7 میلیون تنی تولید خوراك دام و طیور
خمیس آبادی با اشاره به اینکه محققان عرصه دامپروری، طی یک دهه گذشته دستاوردهایی را به جامعه بهره‌بردار عرضه کرده‌اند، گفت: تولید مجموع نهاده‌ها و علوفه‌ها طی این مدت 4.7 میلیون تن افزایش داشته که توانسته 23 هزار میلیارد تومان هزینه‌های تولید را کاهش دهد. وی افزود: این میزان افزایش تولید باعث کاهش واردات به مبلغ 920 میلیون دلار شده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، حسن خمیس آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، با بیان اینکه دستاوردهای محققان علوم دامی طی سال‌های اخیر، به طور مستقیم بر بهبود عملکرد دامپروران اثرگذار بوده، عنوان کرد: فناوری کاربرد استفاده از بقایای گیاهی برای تولید خوراک دام، تعیین ترکیبات و ارزش غذایی منابع خوراک دام و طیور موجود در کشور و توسعه فرمولاسیون‌های خوراک، از مهمترین دستاوردهای محققان در این راستا بوده است که توانسته به میزان 3.2 میلیون تن از مجموع مصرف نهاده‌ها و علوفه‌ها کم کند.

خمیس آبادی، با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش دسترسی به آب شیرین، ادامه داد: محققان علوم دامی به منظور بهبود فرایند تولید، توانسته‌اند به میزان 9 درصد در تولید گوشت مرغ و 12 درصد در تولید خوراک دام، مصرف آب را کاهش دهند.

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، گفت: فناوری تبدیل 2 میلیون تن ضایعات میادین میوه و تره بار به خوراک دام و فناوری کاربرد 2 میلیون تن بقایای کارخانجات تولید شکر، از دیگر دستاوردهایی است که دانش فنی آن توسط محققان علوم دامی تولید و به بخش خصوصی واگذار شده است.وی، تاکید کرد: با ظهور این فناوری ها، حدود 2 هزار شغل جدید معرفی و به میزان 7 درصد بهبود در کیفیت محصولات تولیدی ایجاد شد.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.15.0
    V6.1.15.0