• time : 14:31
  • Date : Sun Sep 15, 2024
  • item visited : 75
با ارائه استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا:
رویداد بین‌المللی پسته در مشهد برگزار شد
به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی نشست تخصصی خبرگانی مدیریت و تنظیم دقیق نیاز آبیاری پسته در شرایط شور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، دومین رویداد بین المللی برگزار شده در مرکز تحقیقات مشهد با عنوان مدیریت و تنظیم دقیق نیاز آبیاری پسته در شرایط شور با مشارکت دانشگاه ایالتی کالیفرنیا دیویس آمریکا و با حضور مجازی بیش از یکصد محقق و پژوهشگر در سالن جلسات شهید هاشمی نژاد مرکز برگزار شد. یوسف هاشمی نژاد، عضو هیات علمی مرکز ضمن تاکید بر مدیریت آبشویی و کنترل شوری خاک در منطقه ریشه پسته گفت: درک تغییرپذیری مکانی ‌و زمانی شوری خاک به برنامه ریزی آبیاری و تنظیم دقیق نیاز آبشویی کمک می کند و استفاده از اطلاعات سنجیده ماهواره ای برای تعیین زیر کشت پسته در سامانه GEE موفقیت آمیز است.
وی افزود: طبق بررسی های انجام شده، داده های سنجش از نزدیک دقت نقشه شوری خاک را به طور چشمگیری افزایش نداد و از دور با کمک الگوریتم های یادگیری ماشین و درونیایی توانست نقشه شوری خاک باغات پسته را با دقت بالا برآورد نماید.
هاشمی نژاد تاکید کرد: الگوریتم ایجاد شده برای سالهای بعد و قبل و مناطق مشابه به راحتی قابل اجرا و تکرار است.
عضو هیات علمی مرکز بیان کرد: در این نشست؛ دانیل زکریا، استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا دیویس آمریکا گزارشی با موضوع نیاز آبیاری پسته ارائه داد.

گفتنی است؛ اولین رویداد بین المللی برگزار شده در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان رضوی در خردادماه و با موضوع نقش تغییر اقلیم در تولید زعفران در دنیا با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و این دومین رویداد بین المللی در سال 1403 است.

slide1_6386200790924886950.jpg

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.15.0
    V6.1.15.0