• time : 10:38
  • Date : Sat Sep 07, 2024
  • item visited : 109
رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم:
افزایش 1.3 میلیون تنی تولید گندم دیم در سال جاری با بكارگیری یافته‎‌های تحقیقاتی
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت: بکارگیری ارقام و یافته‌های موسسه تحقیقات کشاورزی دیم عامل افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی گندم دیم در کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات به نقل از موسسه دیم مظفر روستایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با بکارگیری ارقام و دستورالعمل های فنی این موسسه در قالب جهش تولید در دیمزارها تولید گندم دیم در کشور از حدود ۵ میلیون تن در سال گذشته به ۶میلیون ۳۰۰ هزار تن در سال زراعی افزایش یافته است.

وی افزود: تمام بذور ارقام استفاده شده و دستورالعمل های جهش تولید در دیمزارها توسط موسسه دیم تدوین و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

روستایی تصریح کرد: کشاورزان با بکارگیری ارقام این موسسه میانگین تولید را از یک هزار ۴۳۷ کیلوگرم در هرهکتار به یک هزار و ۷۲۰ کیلوگرم افزایش داده‌اند.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی در بیش از ۵ میلیون ۲۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای تولید گندم دیم در کشور حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

روستایی خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین عوامل افزایش عوامل تولید رعایت دستورالعمل‌های این موسسه استفاده از ارقام و کود سرک در کشت پاییزه است.

وی در ادامه گفت : تداوم استفاده کشاورزان از دستورالعمل‌ های فنی موسسه تحقیقات در سال‌های آینده عامل افزایش و پایداری تولید در دیمزارها خواهد بود.

 جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

6.1.15.0
V6.1.15.0