• ساعت : ۱۳:۱۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ 
  • کد خبر : ۲۱۵۳۰۷
طراحی و ساخت آسیاب اغتشاشی (توربولانس میل) turbulence mill

photo12445524887 (1).jpg

طراحی و ساخت آسیاب اغتشاشی (توربولانس میل) turbulence mill

آقای محسن هاشمی مدیرعامل شرکت فناور باسار ماشین سازان نوین مستقر و تحت حمایت پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، موفق به کسب مدال نقره در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری 2024 ترکیه و امتیاز برتر از آکادمی علوم اروپا گردید.

کاربرد دستگاه توربولانس میل (آسیاب اغتشاشی) Turbulence mill: رده داروسازی و پیش نیاز نانو تکنولوژی در فراوری گیاهان دارویی و جلوگیری از خام فروشی آن می باشد.

توضیحات نحوه کارکرد و کاربرد: برخلاف تصور عمومی که داروها را به دو دسته شیمیایی و ‌گیاهی دسته بندی می کنند بسیاری از داروهای معمولی نیز از ترکیبات شیمیایی و گیاهان دارویی ساخته می‌شوند.

دستگاه آسیاب یکی از تجهیزاتی است که در فرآوری محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرآوری گیاهان دارویی از جمله زعفران و درمنه خزری به جهت استحصال مواد شیمیایی گیاه، نیاز به خردایش با دانه بندی بسیار ریز است که این خردایش با آسیاب های معمول از لحاظ زمان آسیاب طولانی با هزینه بالا و راندمان پایین می باشد. این خردایش به خصوص در گیاهان با دانسیته پایین به دلیل سبکی گیاه و چرخش گیاه به همراه روتور چند برابر سخت تر است. در این تحقیق یک آسیاب اغتشاشی با توجه به دانستیه زعفران و درمنه خزری طراحی و ساخته شده است. این آسیاب دارای دو صفحه در یک مخزن V شکل برخلاف یکدیگر به گردش در می آیند و این امر باعث می شود که یک جریان توربولانسی در داخل مخزن به وجود آمده و گیاه دائم توسط صفحه ها به سمت یکدیگر پرتاب شوند و با هر پرتاب، صفحه روبه رو مجددا به آن ضربه وارد می آورد و به سمت صفحه های مخالف خود ماده را پرتاب می کند. با توجه به ظرفیت آسیاب این جریان اغتشاشی تا زمانی ادامه پیدا می کند که به دانه بندی و خردایش مورد نظر برسد. بعد از خردایش مواد از لحاظ وزن توسط سیکلون به خارج مکش می شود. این دستگاه قابلیت تنظیم میزان خردایش را با توجه به سامانه کنترلی طراحی شده و قابلیت کالیبره شده برای هر نوع گیاه را از لحاظ دانستیه دارد.

photo12445503663 (1).jpgphoto12445632701 (1).jpgphoto12485729764 (1).jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0