• ساعت : ۱۰:۱۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 141
اجرای برنامه جهاد میدانی محققان؛
ارتقای عملكرد و بهره‌وری تولید دام سبك توسط محققان مركز سمنان
برنامه جهاد میدانی ارتقای عملکرد و بهره وری تولید دام سبک توسط محققان بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان اجرا شد.

     به گزارش روابط‌عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، در سلسله برنامه‌های کارگاه حل مسئله در مزرعه چهارشنبه 20 تیرماه برنامه جهاد میدانی ارتقای عملکرد و بهره‌وری تولید دام سبک باهدف ارتقای عملکرد و بهره‌وری تولید دام سبک در واحدهای دامداری استان با هماهنگی ترویج مدیریت جهاد کشاورزی استان و همکاری بخش تحقیقات علوم دامی مرکز در روستای چند آب ایوانکی اجرا شد.

طی این کارگاه گیلوری، محقق مرکز توضیحاتی در رابطه با اصول پرواربندی بره، رعایت اصول بهداشت و موارد امنیت زیستی در دامداری‌ها، واکسیناسیون، آشنایی با بیماری‌های رایج در بره پرواری و راه‌های مقابله و پیشگیری از بیماری‌ها، استفاده از جیره غذایی مناسب بر اساس جدول nrc (نیازهای بره پرواری)، آشنایی با انواع نژادهای بزرگ‌جثه و پر تولید و افت تولید با استفاده از نژادهای نامناسب، مشکلات هم خونی و اثرات آن بر تولید در گله و.... برای شرکت‌کنندگان ارائه کرد.

این کارگاه با همکاری پناهی، رئیس امور دام، عاشوری، مسئول ترویج گرمسار، گیلوری، رئیس مرکز خدمات ایوانکی، بهداد گیلوری محقق مرکز برگزار شد.

در پایان به سؤالات دامداران پاسخ داده شد.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای مرکز کلیک کنید

photo12495680092.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0