• ساعت : ۰۹:۰۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 83
رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی:
تامین ٩٠ درصد خوراك دام كشور با اجرای نسخه های عملیاتی محققان و پژوهشگران سازمان تات با مشاركت مردم
رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مشاورعالي سازمان تات با بیان اینکه تامين ٩٠ درصد خوراك دام كشور  با اجراي نسخه هاي عملياتي و دانش بنيان سازمان تات با مشارکت مردم،امكان پذير است،گفت: با تامین این مقدار خوراک ضمن ارتقای امنیت غذایی کشور سالانه میلیاردها دلار صرفه جویی ارزی صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات، محسن مردی، در بیست و هشتمین تور رسانه‌ای دانش بنیان سازمان تات که در قالب رویداد روز مزرعه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کمبود فزاینده آب به عنوان  ابرچالش آینده کشور، تردیدی نیست که تا دو دهه دیگر با روش‌های کم بازده امروزی قادر به تأمین غذای مورد نیاز جمعیت کشور نخواهیم بود خصوصا با توجه به این واقعیت که همین امروز هم با وجود مصرف سالانه ۲۲ میلیارد مترمکعب آب در بخش تامین خوراک، تنها قادر به تأمین ۳۳ میلیون تن از ۵۰ میلیون تن خوراک مورد نیاز  کشور هستیم. بخشی از این شکاف ۱۷ میلیون تنی هم از طریق واردات تامین می‌شود و بخشی دیگر در قالب کمبود غذا و سوء تغذیه سلامت بخش هایی از جمعیت کشور را تهدید می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با تحقیقات و توانمندی‌های موجود در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه معرفی گونه های علوفه ای جدید و کم آب بر و ترویج کشاورزی دانش بنیان  این امکان فراهم شده که با همین حجم آب مصرفی، دو برابر خوراك بیشتر تولید کنیم.

مردی تصریح کرد: در این راستا نسخه عملیاتی مشتمل بر بسته‌های سیاستی، فنی، اجرایی، آموزشی و ترویجی لازم را جهت ارائه به وزیر و معاونین وزیر جهاد کشاورزی آماده کرده ایم که در صورت اجرایی شدن آن  قادر خواهیم بود بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور در بخش خوراك دام را تامین کنیم. بدین ترتیب ضمن ارتقای امنیت غذایی کشور سالانه میلیاردها دلار صرفه جویی ارزی صورت خواهد گرفت.
رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در پایان تاکید کرد:  اجرایی کردن این نسخه عملیاتی، هزینه ای برای کشور نخواهد داشت و در صورت نیاز به بودجه ای محدود در آینده به راحتی از محل صرفه‌جویی کلان ارزی صورت گرفته قابل تامین خواهد بود.

گفتنی است، بیست و هشتمین تور رسانه‌ای دانش بنیان سازمان تات به معرفی دستاوردهای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در معرفی علوفه‌ هاي جدید و ترویج گیاهان کم آب‌بر با محوریت تحقق الگوی کشت ملی اختصاص یافت.

جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

 

 

 

6.1.15.0
V6.1.15.0