با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان:
جلسه هماهنگی روسای هستههای محتوایی ستاد ملی رسانه وزارت جهادكشاورزی تشكیل شد
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه هماهنگی روسای هستههای محتوایی ستاد ملی رسانه که روز دوشنبه 24 شهریور سال جاری، در سالن مروج موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت موضوع برای تولید محتوای کیفی و هدفمند در برنامههای رادیو تلویزیونی اظهار کرد: در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی اتفاقات خوبی رخ داده است، اما هنوز تا نقطه هدف فاصله داریم. وی افزود: در هر هسته محتوایی باید پروژهای جامع تدوین و با حساسیت برنامهها پیگیری شود.
دکتر کامبیز بازرگان با اشاره به جلسه اخیر سازمان صدا و سیما با وزارت جهادکشاورزی گفت: صدا و سیما با آغوش باز از برنامههای رسانهای حوزهی کشاوزی در موضوعات استانی و ملی و حتی برونمرزی استقبال میکند.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: نکات محوری که در این جلسه مشترک مطرح شد، پرداختن به فرهنگ تولید، فرهنگ مصرف، سفره سلامت، مدیریت و روشهای تولید، فاخر نشان دادن جایگاه تولیدکنندگان بخش کشاورزی، پروژههای مهم وزارت جهادکشاورزی از قبیل مرغ سایز، گیاهان دارویی، شیلات و .... بود که نقش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در تدوین پیوست رسانهای این برنامههای ملی مهم است.
معاون وزیر جهادکشاورزی رمز موفقیت و لازمهی رشد هر جامعه را مطالبهگری و روشنگری دانست و بیان کرد: باید برنامههای تلویزیونی ستاد ملی رسانه حرف تازه و پیام روشن برای بهرهبرداران داشته باشد و به سوالات آنها و مسایل روز کشاورزی کشور پاسخ دهد. دکتر بازرگان یادآور شد از برنامههای کلیشهای فاصله بگیریم و به فرهنگسازی در تولید ثروت، ایجاد اشتغال و ایجاد تحول در بخشهای کشاورزی برای ترغیب جوانان و کشاورزان آینده کشور بهمنظور ورود به عرصه کشاورزی و عدم مهاجرت از روستاها بپردازیم.
دکتر علی اکبر مویدی رییس ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی نیز، در بخش دیگری از این نشست، با بیان اینکه برخی از قراردادهای جدید این ستاد با سازمان صدا و سیما شروع شده است گفت: به سمت تولید برنامه هایی میرویم که محصولات کشاورزی کشور به خارج از مرزها نیز معرفی شود.
دکتر مویدی خواستار جدیت بیشتر هستههای محتوایی در روند تولیدمحتوا شد و اظهار کرد: شش روز در هفته برنامه زنده تلویزیونی روی آنتن بردن در کنار سایر برنامههای تولیدی کار سادهای نیست و تلاشهای بسیاری، در ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی برای تحقق این مهم انجام میشود.
در ادامه جلسه، دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی گزارشی از عملکرد این ستاد ارایه کرد و اظهار داشت: از سوم خردادماه، تا کنون 73 برنامه روی آنتن صدا و سیما رفته است. اسحاقی با بیان ادامه همکاریهای ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی با صدا و سیما، رویکردهای جدید این ستاد در سال 99 را برشمرد و انتظارات ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی را از هستههای محتوایی بیان کرد.
قابل ذکر است، پرداختن بیشتر به موضوعات سلامت غذا و حفظ محیط زیست، کیفیتر شدن برنامههای تلویزیونی، دعوت از کارشناسان صاحبنظر و دارای دانش کافی و فن بیان بالا در برنامههای تلویزیونی، دعوت از انجمنهای تخصصی – محصولی و تشکلها در برنامهها، تدوین سناریوهای قوی با دستورالعمل مشخص، پرداختن به مسایل روز کشاورزی و دغدغههای کشاورزان، سیستم ارزیابی و نظرسنجی برنامههای تلویزیونی گفتگومحور، بستههای مشخص برنامههای موضوعی شامل اطلاعیهها، اخبار، تیزرها و گفتگو حول محور موضوع مشخص، استفاده بیشتر و جدیتر از ظرفیت شبکههای اجتماعی مجازی از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی روسای هستههای محتوایی ستادملی رسانه وزارت جهادکشاورزی در این نشست بود.




